sobota, 21 czerwca 2014

Oryginał vs Kopia ?

Oryginał vs Kopia

  Czy zdarzyło się wam usłyszeć jakąś piosenkę swojego idola i pomyśleć "Czy ja już tego przypadkiem kiedyś nie słyszałem/słyszałam ?" Zapewne mogliście mieć rację. Tutaj podam kilka przykładów koreańskich piosenek naszych idoli, których wytwórnia wykupiła lub zrobiła cover do utworu innego artysty.




Kesha - Run Devil Run
  

Vs

SNSD - Run Devil Run





 Cinema Bizarre - Forever Or Never
 

Vs

SHINee - Forever Or Never
 



    Labrinth - Earthquake ft. Tinie Tempah
 

Vs

EXO - Overdose
(W tym przypadku piosenka jest podobna tylko chwilami)




 Snoop Dogg & Wiz Khalifa - Young, Wild and Free ft. Bruno Mars
 
Vs 

BTS -  Graduation Song 




Dineyra - Raqsga tushgin

 

Vs

SNSD - Tell Me Your Wish (Genie)





 Duffy - Mercy
 

Vs

SNSD - Dancing Queen





 
 Pixie Lott - What You Do
 

Vs

SNSD - Baby Maybe
 





 Triple 8 - Knockout
 

Vs

Super Junior - Twins (Knock Out)





Maroon 5 - This Love
 

Vs

BIGBANG - This Love






Kristine Elezaj - Razor
 

Vs

F(x) - Pinocchio (Danger)




Corbin Bleu - Deal With It
 

Vs

SHINee - Juliette




 Martin - Show The World
 

Vs

SHINee - Love Like Oxygen




Britney Spears - Do Somethin
 

Vs

Lee Hyori - Get Ya



 

 Sarah Connor - Under My Skin
 

Vs
 
TVXQ - Mirotic



Co wolicie ? 
Oryginał czy Kopie ? 
Moim zdaniem Oryginały mają gorsze brzmienie, trochę takie niedopracowane lub nie czyste a Koreańskie wtórnie nie raz potrafią oszlifować diament na brylant, jak np. wytwórnia SM, która często wykupuje piosenki co nie jest do końca dobre ponieważ sami w większości powinni pisać piosenki, przecież nie raz się to okazało hitem, ale zawsze potrafią udoskonalić piosenkę, więc dlatego o wiele bardziej jestem za kopiami chociaż w niektórych przypadkach już wole oryginały jak u Cinema Bizarre, SHINee - Forever or Never.


2 komentarze:

  1. Hym.. Jak dla mnie to masz rację pisząc, że kopie są bardziej dopracowane.. (Nie mam na myśli wszystkiego co tu wstawiłaś, bo nie przesłuchałam nawet wszystkiego jestem trochę niewyspana.. Więc ni mam siły..)
    SM jest troszkę podobne do mnie.. Jak by się chciało to by się wszystko mogło.. xDD Oczywiście żartuję.. Jeśli chodzi o SM, nie o mnie.. Złapał mnie leń po całym roku pracy.. :P

    P.S. A jeśli cię to zainteresuje, piosenka Boyfriend - Dance Dance Dance, niesamowicie przypomina piosenkę Disco Polo tylko to starsze.. :D Kiedyś próbowałam tego szukać, ale ... Pacz wyżej.. xDD

    Pozdrawiam! :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Błagam, kto to pisał? xd SM nie kopiuje piosenek tylko jak wspomniała osoba pisząca post WYKUPUJE JE. Są kupione legalnie od tych artystów. Polecam sprawdzić co oznacza słowo "kopia". Piosenki które wykupuje SM to wcześniej tak zwane demo.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...