piątek, 23 maja 2014

Koreański Ideał - Czyli do czego dążą Koreańskie kobiety ?


Koreański Ideał - Czyli do czego dążą Koreańskie kobiety ?

Korea Południowa może się nam wydać dziwna pod różnymi względami, z przyzwyczajeń, zachowań, a nawet z wyglądu, ale nie chodzi mi tu o dziwny wygląd, z którym ludzie nie chodzą na co dzień po ulicach. Chodzi mi raczej o normalny styl, ale skoro jest normalny to czemu ma się nam wydawać dziwny ? Europejczycy i Amerykanie mają różny sposób patrzenia na czyiś styl, niektórzy wolą jasną cerę a inni tak zwane "solarki", inni wolą blondynki a jeszcze inni brunetki,  Koreańczycy dążą raczej do jednego ideału kobiety i postaram się wam tu to objaśnić.

Oczy i uśmiech
Przede wszystkim oczy powinny posiadać podwójną powiekę. W przeciwieństwie do rasy białej i czarnej, Azjaci rzadko rodzą się z podwójnymi powiekami a ci, którzy  już je mają od początku są naprawdę rzadkością ale mogą się spodziewać, że w życiu nie raz usłyszą, iż są wielkimi szczęściarzami. Niestety wiele Koreańczyków posuwa się do operacji plastycznych by to uzyskać, ale istnieją też tacy co nie chcą operacji, więc dla nich są specjalne przyrządy, które pozwalają na chwile uzyskać podwójną powiekę. 

(Po prawej oczy z podwójnymi powiekami)

Oprócz tego, oczy powinny być również duże, tutaj Azjaci też mają pecha i rzadko rodzą się z dużymi oczyma. Pewnie nie raz widzieliście, że idolki mają pomalowane oczy eyelinerem, jednak nie jest to spowodowane jedynie modą, ale istnieje sposób malowania eyelinerem aby optycznie powiększył oko i pogrubił rzęsy, między innymi z takiego sposobu często korzysta CL z 2NE1.

(Oczy CL nie wydają się już takie duże i zgrabne bez kresek)
 
 Dobrze jest też kiedy pod oczyma są wałki tłuszczyku, które dodają uroku. One zazwyczaj występują wtedy kiedy się uśmiechamy ale tutaj chodzi też o to żeby były kiedy mamy normalną minę, więc dlatego często gwiazdy przylepiają sobie specjalne naklejki, które dają ten efekt.

(Sunhwa, która się uśmiecha ma pod oczami wałki tłuszczyku)

 
Też ważną cechą nie tylko oczu ale i również uśmiechu jest eyesmile, czyli kiedy na naszych twarzach pojawi się uśmiech, oczy mają przybrać kształt łuku. Tiffany z SNSD jest rozpoznawalna między innymi, dzięki swojemu uroczemu eyesmile. 

(Eyesmile Tiffany)
 
W Koreańskim Showbiznesie nie zabraknie osób, które łamią zwyczaj, że oczy bez podwójnych powiek są brzydsze. Gain z Brown Eyed Girls nie posiada ich a i tak jest uważana za jeden z ideałów w Korei Południowej.

Cera
Koreańczycy mają taką jakby obsesje na punkcie bladej cery. Idole często rozjaśniają sobie skórę ale są też tacy, którzy już po prostu mają jaśniejszą cerę. Sulli z F(x) ma bardzo bladą cerę i dzięki temu łatwiej przyciąga uwagę. Jednak blada cera to tylko mała część idealnej cery. Oprócz tego skóra powinna być bez skazy, żadnych podkrążonych oczu, brak trądziku i małych krostek, blizn, zaczerwień i lepiej żeby nie było pieprzyków. Koreańczycy dążą do porcelanowej cery, którą można osiągnąć dzięki różnym podkładom a zwłaszcza kremom BB. Mile widziany jest mały połysk na skórze.

(Bardzo blada i niemal idealna cera Sulli)

 Oczywiście znowu nie zabraknie osób łamiących zwyczaje. Lee Hyori i Kwon Yuri mają ciemne cery a i tak są uważane za Koreańskie seksbomby i nie mają problemów ze zdobywaniem fanów.
 
Kształt twarzy
Niezbyt mile są widziane okrągłe twarze. Idolki wręcz pragną podbródka w kształcie litery V. Wiele kobiecych gwiazd taką posiada, jednak jest to często osiągane, dzięki operacjom plastycznym, są również różne przyrządy, które ćwiczą taki kształt twarzy, ale znając życie jest to pewnie czasochłonne. Oczywiście niektórzy rodzą się z takimi podbródkami

(Podbródek w kształcie litery V)
.
(Istnieją różne przyrządy aby uzyskać V-Line)


Brwi
Często idole mają regulowane brwi na proste. Nie wiem czym to jest spowodowane, być może po prostu tym, że dość ładnie to wygląda.



Usta
Nie ma jakiegoś bardzo konkretnego nacisku na wygląd ust, ale raczej Azjaci wolą mniejsze usta, jednak znowu tu przykładem może być Sulli, która nie ma wcale takich małych warg a jednak jest jednym z ideałów w Korei Południowej.

Nos
Nos powinien być mały, prosty i zakończony w górę. Ogólnie Azjaci rodzą się z płaskimi nosami i tu znowu jest problem, gdyż ma być na odwrót. Kiedyś Koreańscy chirurdzy plastyczni wymienili między innymi nos Kwon Yuri za jeden z najlepszych, który pasuje do powyższego opisu.


 (Piękny nos Kwon Yuri)

Włosy
Na pewno dobrze by było żeby były gęste. Długość też nie a wielkiego znaczenia ale dość lubiane są długie włosy. Koreanki często kręcą lub falują sobie końcówki. Kolor również nie ma większego znaczenia ale najprawdopodobniej najpopularniejsze są odcienie brązu. 


Sylwetka
Oczywiście jasne jest, że nie tylko w Korei ale i w wielu krajach najbardziej są lubiane szczupłe sylwetki jednak jeśli chodzi już o coś konkretnego to Koreanki dążą do S-Line, czyli duże piersi, chudy brzuch, większy tyłek oraz szczupłe nogi. 


Wzrost
Koreanki są najwyższe w Azji, więc gdy dziewczyna jest wysoka to nie ma w tym nic złego, wręcz nawet mile są widziane wyższe kobiety. Wzrost członkiń z girlsbandu After School to jakieś 168 cm, a i tak mają całkiem dużą popularność. Jednak niższe dziewczyny nie są gorsze. Sehun z EXO ma prawie 185 cm a uznał, że woli dziewczyny z wzrostem jakiś 162 cm ( Chociaż Miranda Kerr i Choi Jiwoo przeczą jego wyborowi). Chanyeol ma podobny wzrost co Sehun a również sam woli niskie dziewczyny ale są również ci co wolą wysokie, Jungkook z BTS powiedział, że jego ideał kobiety powinien mieć co najmniej 168 cm wzrostu, więc tu już bardziej zależy od gustu.

Co myślicie o dążeniu Koreanek do takiego wyglądu ?
Moim zdaniem jest to chwilami troszkę przesadne a zwłaszcza, że czasem trzeba iść pod nóż, ale niektóre cechy naprawdę mi się podobają jak np. Blada cera.
A wam, które z tych cech najbardziej się podobają ?





6 komentarzy:

  1. Podobają mi się ich upodobania :D Sama mam bardzo bladą cerę i ogromnie podobają mi się *wałeczki* pod oczami.

    OdpowiedzUsuń
  2. w pewnym sensie to trochę dziwne no bo jeśli ktoś ma biegi na twarzy to ma je zakrywać ? ;-;

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam lekko skośne oczy ale z niebieskimi tęczówkami 😂 jestem z tego dumna ale męczy mnie moja nastoletnia wysypka, której niestety nie ominę *ych* ale chciałabym smile eye ;-; to jest takie urocze 😞

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej podoba mi się eyesmail sama to mam i uważam że jest to urocze i słodki i jeszcze podoba mi się blada cera (też jestem blada)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej podobają mi się te brwi, nwm dlaczego, może dlatego, że są urocze a ja sama mam typowe "insta brows". A tak poza tym to mimo że mam jasną karnację, eye smile, podwójną powiekę i aeygo eye- te "woreczki" to za chiny nie wyglądam jak jedna z tych dziewczyn ;-;

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi wyszło, że normalnie jestem 'ideałem' wśród Koreanek.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...